tekst pod lupą

„Tekst pod lupą” – warsztaty w Tajnych Kompletach

Nadszedł wreszcie dzień, kiedy mogę opublikować informację o warsztatach „Tekst pod lupą” – a planowałam je już od dłuższego czasu.

Redakcja i analiza tekstu interesują mnie bardziej niż korekta (choć to przede wszystkim nią się ostatnio zajmowałam) oraz wymagają innego spojrzenia na tekst. Takie rozkładanie go na czynniki pierwsze, omawianie, sprawdzanie, co jest dobrze, a co źle, i wyjaśnianie dlaczego – to jedno z moich ulubionych zajęć.

Jeżeli chcielibyście nabyć trochę tej wiedzy, nauczyć się, jak dobrze pisać i analizować teksty, doszlifować warsztat – serdecznie zapraszam was na zajęcia „Tekst pod lupą”, które odbędą się 12 maja (sobota) o godzinie dwunastej w Tajnych Kompletach (Przejście Garncarskie 2).

Do zajęć muszę się przygotować wcześniej, dlatego osoby zainteresowane proszę o zgłoszenie się e-mailem na adres filologika.pl@gmail.com i przesłanie krótkiego tekstu, który omówimy w małej grupie następnego dnia. Tekst powinien liczyć minimum 3600 znaków, ale maksymalnie 5400. Może to być recenzja filmu lub książki, relacja ze spotkania autorskiego lub wernisażu, to może być tekst pisany na potrzeby zajęć na studiach, byleby nie była to praca semestralna (na razie nie będziemy omawiać prac naukowych). Na zgłoszenia czekam do 11 maja, do godziny 18. Wystarczy krótka informacja w rodzaju: „Nazywam się tak i tak, jestem zainteresowany/-a warsztatami, w załączniku przesyłam tekst do omówienia na zajęciach”. Ponieważ będziemy pracować w małej grupie, obowiązuje kolejność zgłoszeń.

W dalszych planach mam również przygotowanie konkretnych zajęć – nie tylko dla studentów, lecz także dla każdego, kto chciałby zawodowo zajmować się pisaniem i robić to jak najlepiej. Także zajęcia o tym, jak przygotowywać się do pisania pracy licencjackiej, semestralnej lub magisterskiej, jak analizować zebrany materiał, jak maksymalnie ograniczyć liczbę niepotrzebnych błędów w tekście i prawidłowo przygotować tekst pod względem technicznym. Jeżeli któreś z tych zajęć interesowałyby was bardziej, dajcie znać – chętnie przesunę je na bliższy plan.

I ostatnia, ale bardzo ważna sprawa. Moim celem jest rzetelne przeanalizowanie tekstów i wspólna praca nad nimi – znalezienie mocnych i słabych stron, wskazanie, co wypadło dobrze, nad czym trzeba jeszcze przysiąść. Nie będzie publicznego upokarzania, wytykania, pokazywania palcem, wołania do tablicy – to jest pewne.

Jeżeli macie jakikolwiek pytania, wątpliwości, sugestie – pytajcie śmiało.

Mam nadzieję, że do zobaczenia w sobotę!